Sunday 22 July 2012

Setory RAmadhan :')

Bismillahirrahmanirrahim :)  
 hhhhaaasssyyyuummm ! iklan sebentar :')
wah , lawanya blog aku nie , penuh dengan habuk n sawang labah-labah :) Lama dah aku tak update post kat belog nie , dah lame tak curheart dalam blog usang n tak berapo nak lawo niyh . 
Tak selesa gilerrr bile time puasa niyh aku demam . 1badan rase cm weak gilerrr . Selsema paling aku tak suka sangat2 . And perkara yang lebih suweetnya , 1 family aku demam :) suweeet sangat kan -.-
Nak bernafas pon cam payahhh sangat . haisshhh . naseb badan lah . Takpelah eyla, kau kan superwoman :D


Pagi semalam ade kelas sejarah , untuk menunjukkan aku niyh seorang gadis yang ingin berjaya , aku pon sumbangkanlah tenaga g sekolah :') Aku rase pagi semalam 1time aku g kelas tambahan pakai sweater . Lepastuhh duduk bawah kipas yang berpusing lajuu tuh :') Bale jerr rumah terus demam . Aku elergik angin n air kalau time demam , hahah ! pelik ek ? ok . -,- *saket tekak :( Kerja sekolah bertimbun nak mampus , ok, aku dah decide . Hari isnin taknak datang sekolah sebub demam n takdapat nak siapkan homework n takot kene marah dengan cikgu :') Tapi hakikatnya aku taksanggup nak tinggalkan pelajaran sebub lagi bertambah kerja . haisssh , BUNTU !

Puasa pulak tak dapat penuh tahun niyh :') humm . bile nak raya , excited menggaban ! tapi hakikatnya , puasa takpenuh tak jadi jugok :D Aku nie cakap jerr demam kan , bile nak wat kerja sekolah , beribu alasan aku bagi terhadap diri aku . Bile nak taip post kat blog nie , laju jerr :') Tadi member inbox ajak g terawih , rase rugi sangat sebub aku takdapat nak g nun dia , Dah hilang pahala aku . YaALLAH , aku mohon sangat2 percepatkanlah kesembuhan aku daripada segala penyakit .

TRIAL <3 haissshh . paling best sekali , trial spm betul2 lepas raya . Gamaknya aku tak raya lerr tahun nieyh . Mesti aku g beraya kat umah kawan2 , aku bawak buku :) Cikgu Aslila ada berkata : orang yang berjaya adalah orang yang membawa buku kemana saja dia pergi , sebub seseorang itu pasti akan terlintas hati nak baca buku yang kita pegang itu :') Cikgu suruh aku masuk form6 , sebub aku tak ambik sastra . Cita-cita aku nak jadi cikgu bm :') Tapi aku apply jugak matrix jurusan perakaunan , untuk keselamatan :) Harituhh aku dah daftar online dah kat umah member . Tibe2 no giliran aku takdapat nak salin , sebub line tibe2 sekat -.- Taktahu lah nanty acano jadiknyerr -,- Tahun niy , bebudak form 5 selalu bizi dengan kelas tambahan. Nak makan pon dah tak menyempat sekarang .

BUKU SEMARAK <3
ha, tahun niyh aku puas hati sangat sebubbbb ... -.-
first sekali sebub muka aku tersenarai dalam gambar pengawas koperasi , kelab kebudayaan , bola jaring , puteri islam n so on . Yang paling suweet sekali , bebudak form 5 ade tangkap gambar sorang2 . And motto hidup yang aku tulis 'BERMIMPI BIAR SAMPAI KE BINTANG' :)  hahah , aku rase tak salah kan ? Tujuan untuk suka2 jer . Kalu tidak , moto hidup aku 'MEMBUAT SESUATU PERKARA YANG MUSTAHIL MENJADI TIDAK MUSTAHIL' . Tapi ruang untuk tulis motto hidup tuhh kecik sangat , tak muat , SO , aku decide tulis yang simple2 jer -.- Tak sabar rasenye nak dapt buku semarak , tapi kann , mesti bebudak form 5 tahun nie dapat buku tuhh mase nak ambek result spm nanty , kan kan kan ?

errr . k setakat nie jelah aku sanggup update post kat blog niyh , mata pon dah bepinar-pinar dah niyh . pening kepala , aarrgghhh ! Aku benci DEMAM !!!!
selamat menyambut bulan ramadhan bagi semua umat islam di dunia niyh :)
Setting niat , upgrade iman , download sabar , delete dosa , install taubat , approve maaf , search pahala  :)
Itulah kunci kesempurnaan seseorang ketika menjalani ibadah puasa :D

ASSALAMUALAIKUM <3



No comments:

Post a Comment